Saturday, January 9, 2010

ada apa dengan SHAKIRAH???

In the Name of ALLAH, Most GRACIOUS, Most MERCIFUL~...


buat pertama kalinya aku menghasilkan 2 post blog dalam satu hari..demi mngisi masa kebosanan dan masa kemengantokan aku kt dalam bilik sorg2..daripd aku tido..baik aku isi masa aku dgn mngarang al-kisah ttg diri aku sndiri..ADA APA DENGAN SHAKIRAH....tetiba tersentak ati aku nk buat blog pasal diri aku..memandangkan x ramai org thu pasal aku..kenal aku..huhuhu~..ada apa dgn aku??..11 pekara korg perlu tahu:
  1. aku sangat mementingkan prinsip hidop aku..iaitu berlandaskan AL-QURAN & HADIS..serta sunah RASULLULLAH s.a w...tiada kompromi!!
  2. aku sorg yg sgt mementingkan kesederhanaan..x memilih bende2 yg mahal..asalkan selesa..mudah..menyenangkan..
  3. aku tak suke gopoh2 dalam melakukan sesuatu..klo aku wat satu bende 2 dgn gopoh2..mesti ade jer bende x elok blaku..huhu~
  4. aku sukakan cara kehidupan yg penuh tradisional..aku suke bende2 yg klasik..tp tampak moden..erti kata lain..kontemporari...
  5. aku tak suke menunjuk2 dlm satu penghasilan aku sendiri..sbb aku xnak sifat takbur bercambah dalam diri aku..
  6. aku sukakan ketenangan..suka duduk berseorangan..mengirup udara segar..sambil memikirkan kehidupan diri aku di masa depan..
  7. aku tak suke dipakse atau memaksa org..kecuali kalau satu perkara itu penting dalam hidup aku..aku turuti jua..
  8. aku sorg yg cepat kalah dgn permintaan pertolongan org..terutama org yg aku syg..walaupon perkara tu x penting bagi aku..dan org 2 mmpu lakukan sendiri..tp bila aku dgr perkataan "tolong"..aku x sampai ati nk menolak..
  9. aku suka simpan perasaan sorg2..tak sume yg aku ceritakan kat kawan2..mak..adik beradik..sume dari luahan hati..hanya suku jer aku luahkan...tp..aku lebih suka luahkan melalui penulisan..kiasan..huhu~
  10. aku x mudah percayakan org lain..selain org yg btol3 aku kenal..
  11. aku SANGAT sayangkan KELUARGA aku..


1 comment:

KoMen jo LeR..